22 Şubat 2010 Pazartesi

İncir Uyutması


Canım hocam Filiz Enginler'in bir tarifi... Hocamız sağolsun her yeni öğrendiği şeyi bizimle paylaşır, asla tarif saklamaz sağolsun... Yazdığım bütün tariflerini deniyorum her biri birbirinden güzel çıkıyor. İnternette baktım ki incir uyutması oldukça ünlü bir tatlı tarifiymiş. Ben yeni öğrendim fakat gerçekten çok lezzetli ve az malzeme ile pratik bir tatlı...Oldukça da kalorili:)Bilginize...


Malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 15 adet kuru incir
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Üzeri için bol ceviz ve tarçın
Hazırlanışı:
İncirler güzelce yıkanıp, doğranır. Üzerine ılık su eklenir. Yumuşayana kadar bekletilir. Süt ve şeker yoğurt mayalama ısısına getirilir, incirler süte ilave edilir. Kaynama noktasına gelince ateşin altı kapatılır ve blendırlanır. 3-4 saat ılık ortamda mayalandırılır. Mutlaka 1 gece bekletilir. Üzeri tarçın ve bol ceviz ile süslenir.
Not1: Blendırlanırken oldukça kabarıyor, sanki mayalanmış gibi bir kıvam alıyor.
Not2: İncirin mayalandırma aşamasında yoğurt gibi ılık ortamda dinlendirilir. Yoğurt mayalandırmasında çok sıcak olmayan, ılık bir sıcaklıktır.

2 yorum:

  1. Özcan Eker24 Şubat, 2010

    Hayırlı akşamlar arkadaşım ,sende hocamız gibi gerçekten cansın öğrendiğin yeni tatları bizlerle hemen paylaşıyorsun bu ince davranışın için tşk ederim . Bu gönderdiğin tarifi kısa sürede denemeye çalışacağım umarım görüntüsü kadarda enfes olur .çok sağol ince bir o kadarda nazik arkadaşım...hoşcakal sağlıkta kal...

    YanıtlaSil
  2. Tarifinizi iki kere denedim ama birincisinde bir şeyleri biraz abartmışım, kendi yorumumu katayım dedim ama tam etkili olamadım:)İkinci seferde sizin tarifinize harfiyen uydum ve çok güzel oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Gözde Pasta'dan diğer seçmeler...

Related Posts with Thumbnails